The Darkness II – Un inceput de an… intunecat [REVIEW]

de: Cătălin Nițu
16 02. 2012

Primul joc din seria The Darkness a fost lansat in 2007 si a trecut in mare parte neobservat de masele de gameri. Acest lucru s-a intamplat deoarece acesta era lansat numai pe PlayStation 3 si Xbox 360, intr-o perioada in care nu foarte multi jucatori detineau aceste console. Intre timp, studioul care a produs primul joc a renuntat la serie, iar 2K Games i-a ales pe cei de la Digital Extremes pentru a dezvolta un nou joc. Astfel a luat fiinta noul The Darkness II, care vine cu un nou stil artistic, mai apropiat de cel al benzilor desenate omonime.

Poveste

Chiar daca s-a schimbat echipa de productie, scenariul a fost scris de acelasi Paul Jenkins, care a continuat povestea lui Jackie Estacado intr-o directie foarte interesanta. Dupa evenimentele primului titlu, in care Jackie s-a razbunat pe intreaga familie de mafioti din New York din care facea parte pentru moartea iubitei lui, Jenny, acesta a preluat controlul si a devenit capul organizatiei. In tot acest timp, Jackie si-a pastrat puterile “intunecate” ascunse. Inceputul noului joc marcheaza insa momentul in care acesta este nevoit sa le foloseasca din nou, in urma unui atac asupra “familiei”.

Evident, lucrurile nu sunt asa cum par. Cei care au dat lovitura fac parte dintr-o organizatie secreta numita “The Brotherhood”, al caror singur scop este sa puna mana pe entitatea pe care o cunoastem ca “The Darkness”, care traieste in corpul lui Jackie. Acesta este nevoit astfel sa isi protejeze demonul din interior, pentru a nu il lasa pe mana unora care pot face lucruri mult mai malefice cu ajutorul puterilor acestuia.

Fiind vorba despre un shooter la persoana intai, multi nu s-ar astepta la o poveste foarte complicata, insa Digital Extremes a introdus in joc secvente care tin exclusiv sa dezvolte firul narativ. Dupa fiecare misiune, Jackie poate sta de vorba cu toti membrii “familiei”, care ofera informatii importante despre universul jocului si despre evenimentele din trecut la care jucatorii nu au asistat. De asemenea, exista cateva secvente foarte bizare, in care vom pune la indoiala sanatatea mentala a lui Jackie, intrucat acesta se trezeste intr-un spital de nebuni, iar personajele importante din joc sunt in acest univers paralel angajati ai institutiei sau pacienti, la fel ca el.

Gameplay

A trecut destul de mult timp de cand am jucat primul titlu al seriei, insa gameplay-ul pare mult mai diferit in noul The Darkness II. Cei de la Digital Extremes au ales sa creeze un sistem numit “quad-weilding”, in care jucatorul poate folosi in orice moment patru arme. Cam ciudat, avand in vedere ca oamenii au doar doua maini, insa cele doua tentacule pe care Intunericul i le daruieste pot fi folosite si in lupta.

Tentaculul din stanga este folosit pentru a apuca diverse obiecte din decor, in scopul aruncarii acestora spre neinfricatii inamici. Tentaculul din dreapta poate fi folosit pentru a lovi in orice directie dorim. In functie de platforma aleasa pentru a juca The Darkness II, controlul tentaculelor este diferit. Pe PC acestea sunt activate cu ajutorul tastelor Q si E, iar tentaculul din dreapta este actionat de mouse, in directia in care dorim sa lovim. Pe console insa, acestea sunt setate pe butoanele Bumper, in cazul Xbox 360 si pe butoanele Trigger pe PlayStation 3.

Indiferent de platforma aleasa, controlul nu este o problema, echipa producatoare fiind foarte inspirata cand vine vorba de schema de butoane. Pe langa tentacule, Jackie poate manui si o selectie de arme de foc. Acestea pot fi pistoale, SMG-uri, shotgun-uri sau arme de asalt, iar cele mai mici pot fi folosite impreuna, in orice combinatie. Fiecare arma are propriul sau mod de foc, iar gasirea unei combinatii letale de arme este foarte simpla. Folosind tentaculul care apuca obiecte, Jackie poate sa adune armele de pe jos de la o distanta considerabila. Astfel, in cazul in care arma pe care o foloseste ramane fara gloante sau nu este potrivita situatiei, poate folosi un tentacul pentru a o schimba instant.

Tentaculul folosit pentru ridicarea obiectelor poate fi folosit pentru a ridica si inamicii, iar ceea ce patesc acestia nu este deloc frumos. Odata apucat, oponentul poate fi spintecat in cele mai violente moduri posibile, iar jocul nu lasa nimic imaginatiei. Cred ca am uitat sa specific faptul ca The Darkness II este unul din titlurile violente pe care copiii nu ar trebui sa puna mana.

Un lucru care nu s-a schimbat intre cele doua jocuri este sistemul de viata, diferit fata de ceea ce primim in shootere la persoana intai de ceva vreme. Sanatatea lui Jackie este exprimata cu ajutorul a patru sferturi de cerc. Daca unul dintre ele este doar partial afectat, acesta se va incarca automat daca Jackie este ferit de focul inamic si de lumina (ajungem imediat si acolo). Odata ce ai pierdut una din aceste patru bare, va incepe sa scada urmatoarea, pana cand ramane una singura. Pentru a le incarca din nou este nevoie de o resursa putin cam ciudata: inimi umane. Tentaculele mananca inimile oponentilor cazuti la datorie pentru a-i reface viata lui Jackie.

Evident, gazduirea unui demon nu ii confera doar accesul la niste serpisori care il fac sa ajunga mai usor la obiecte indepartate. “Intunericul” este foarte puternic, iar o parte din abilitatile sale ii revin si lui Jackie. Imprastiate prin joc sunt anumite zone in care Jackie poate „cumpara” astfel de puteri, iar moneda de schimb pentru acestea este asa numita “esenta intunecata”, adunata eliminand inamicii in cel mai violent mod posibil. Noile abilitati pot varia destul de mult si sunt impartite pe mai multe categorii. Abilitatile defensive aduc mai multa viata din devorarea inimilor si chiar si o armura care il protejeaza pe Jackie cand este ferit de lumina. De asemenea cele ofensive pot imbunatati armele, care primesc bonusuri de pe urma intunericului, iar o serie de abilitati mai speciale pot sa confere armelor mai multa putere sau pot ameti inamicii.

Din pacate, toate acestea sunt valabile doar in intuneric. In momentul in care Jackie este in lumina puternica, abilitatile demonului sunt inaccesibile, iar ecranul pierde orice urma de culoare. De altfel, in lumina nici viata personajului nu poate fi regenerata, insa exista intotdeauna posibilitatea de a distruge sursa de lumina. Exista insa si anumite lumini care nu pot fi stinse, sau altele care pot fi oprite doar prin distrugerea unor generatoare de energie.

Chiar daca toate elementele jocului par ok la o privire rapida, jocul nu este deloc fara probleme. Secventele dintre misiuni sunt de multe ori plictisitoare si cam fragmenteaza gameplay-ul si nu toate personajele din joc sunt foarte inspirat alese. Din fericire, povestea jocului te poate face sa ramai langa el pana la sfarsit, mai ales daca esti un fan al primului titlu din serie, sau al benzilor desenate The Darkness.

Disponibila inca de la inceput este si o componenta online numita Vendettas. Aici avem parte de o alta campanie pe care jucatorii o pot experimenta cu inca trei prieteni. Fiecare isi alege unul din cele patru personaje disponibile: Inugami, un japonez care manuieste o sabie posedata, Shoshana, care dispune de o arma speciala, Jimmy Wilson, un scotian cu un topor si J.P. Dumond, un doctor vrajitor care foloseste voodoo. Povestea din Vendettas este mai scurta si are loc in paralel fata de campania principala a jocului. Cei care nu vor sa joace aceasta campanie alaturi de prieteni, au posibilitatea de a face asta singuri in modul offline.

Grafica si Sunet

Am amintit la inceputul acestui articol despre noul stil artistic folosit in The Darkness II. Acesta este foarte bine ales, oferind jocului aspectul unei carti de benzi desenate. Toate personajele si obiectele din joc au un contur negru subtire, insa acest lucru nu inseamna ca arata ca un joc pentru copii. Spre diferenta de alte jocuri care folosesc tehnologia cel-shading, texturile din The Darkness II sunt meticulos realizate de mana pentru fiecare personaj.

Astfel, detaliile de pe imbracamintea personajelor pot fi cu usurinta distinse, chiar daca vorbim despre o grafica a carui aspec general aminteste de desene animate. Nici modelele 3D ale personajelor nu sunt rele, iar efectele speciale, chiar daca sunt mai putin complexe, gratie stilului artistic arata foarte bine.

Nici sunetul nu a fost ignorat de catre Digital Extremes, coloana sonora fiind compusa din mai multe melodii potrivite situatiilor in care Jackie se gaseste. De cateva ori se pot auzi si melodii rock mai putin cunoscute, dar care inradacineaza putin jocul in realitate, intrucat actiunea are loc in New York. Voicile personajelor nu sunt insa toate de calitate. Intunericul este din nou adus la viata de Mike Patton si reuseste din nou sa ne faca pielea de gaina rostind anumite replici. Jackie insa a primit o noua voce, nu foarte diferita de cea din primul joc, gratie actorului Brian Bloom. Personajele secundare, constituite in mare parte din mafioti sunt generice, insa personajul lui Johnny este jucat perfect de Danny Hoffman.

Concluzii

 

Desi nu am avut foarte multe cuvinte rele de spus despre The Darkness II, nu pot spune ca este un joc extraordinar. Chiar si asa, avand in vedere ca inceputul de an nu a adus foarte multe titluri, acesta este un titlu perfect pentru a da startul lui 2012 in materie de gaming. Cei in cautarea unui shooter “light”, cu o poveste interesanta si  relativ scurta (6-7 ore de gameplay), dar care include si un mod cooperativ placut, se vor simti perfect in compania lui The Darkness II.